سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عشقولانه،رومانتیک، هم نفس بی نفس، فرشته کوچولو

به گزارش فارس، مدت‌هاست که شایعات مختلفی در مورد به پایان رسیدن دنیا در سال 2012 و در روز 21 دسامبر (مصادف با اول دی ماه) در وبلاگ‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود و هر روز ابعاد گسترده‌تری نیز به خود می‌گیرد.

برای این شایعات منابع و استنادات مختلفی نیز مطرح می‌شود. تقویم قوم مایا، پیش‌گویی‌های نوستراداموس و حتی منابع مذهبی و باستانی از جمله مواردی هستند که مطرح‌کنندگان این شایعه به آن استناد می‌کنند و نتیجه می‌گیرند که دنیا باید در این روز به پایان برسد.

این موضوع مختص ایران نبوده و در سرتاسر دنیا مطرح شده است. شایعه دیگری نیز که در این زمینه مطرح شده بحث خاموشی سه روزه زمین و ورود زمین به دوره جدیدی از حیات خود است. تمام این شایعات و گسترش آن موجب شد تا سازمان هوانوردی و فضا آمریکا (ناسا) به این ادعاها واکنش نشان دهد. مطلب زیر از پایگاه اطلاع‌رسانی ناسا برداشت شده و در آن به سوالات مطرح در این مورد پاسخ داده شده است:

سوال) آیا در سال 2012 خطری زمین را تهدید می‌کند؟ بسیاری می‌گویند که جهان در دسامبر 2012 به پایان می‌رسد.

ناسا) جهان در سال 2012 به پایان نمی‌رسد. سیاره ما بیش از 4 میلیارد سال به خوبی عمر کرده و دانشمندان معتبر دنیا هم می‌گویند در سال 2012 هیچ خطری زمین را تهدید نمی‌کند.

سوال) ریشه این پیش‌گویی که زمین در سال 2012 به پایان می‌رسد، از کجا آمده؟

ناسا) این داستان اولین بار با این ادعا آغاز شد که سیاره‌ای به نام «نیبیرو» که سومری‌ها آن را کشف کرده‌اند، در حال حرکت به سوی زمین است. ابتدا گفته می‌شد که این فاجعه در ماه می 2003 رخ می‌دهد و زمانی که این تاریخ گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد، زمان موعد به دسامبر 2012 تغییر کرد و به تقویم باستانی «مایا» ها که تحول بزرگ در سال زمستان 2012 را پیش‌بینی کرده بود، ربط داده شد. به همین دلیل هم تاریخ 20 دسامبر به عنوان روز موعد پیش‌بینی شد.

سوال) آیا تقویم مایاها در دسامبر 2012 به پایان می‌رسد؟

ناسا) دقیقا همانطور که تقویم‌هایی که در خانه دارید پس از 31 دسامبر به پایان نمی‌رسد، تقویم مایا هم پس از 21 دسامبر 2012 تمام نمی‌شود. این تاریخ پایان یک دوره بزرگ تویق مایا است و پس از آن همانطور که تقویم شما با اول ژانویه ادامه می‌یابد، این تقویم هم با آغاز یک دوره بزرگ دیگر ادامه می‌یابد.

سوال) آیا ناسا وقوع تاریکی سرتاسری زمین در تاریخ 23 دسامبر تا 25 دسامبر را پیش‌بینی می‌کند؟

ناسا) قطعا نه. نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین پیش‌بینی نکرده است. گزارش‌های غلطی که در این مورد منتشر شده، ادعا کرده‌اند که چیزی نظیر بروز «به خط شدن گیتی» موجب حاکم شدن این تاریکی می‌شود. اصلا چنین ترازی وجود ندارد (سوال بعد را ببینید). این شایعات برگرفته از یک پیام آماده‌سازی است که «چارلز بولدن» مسئول ناسا منتشر کرده. این پیام بخشی از یک برنامه دولتی است که با هدف بالا بردن آمادگی مردم انجام گرفته، اما هیچ‌گاه در آن صحبتی از بروز تاریکی نشده است.

سوال) آیا این امکان وجود دارد که کرات به نحوی در یک راستا قرار گیرند که بر زمین تأثیر بگذارند؟

ناسا) حداقل تا چند دهه آینده چنین همراستایی رخ نمی‌دهد و حتی اگر هم چنین پدیده‌ای اتفاق افتد، تأثیر آن بز رمین بسیار ناچیز است. به عنوان نمونه، در سال 1962 چنین هم ترازی رخ داد، و دو مورد دیگر هم در سال‌های 1982 و 2000 اتفاق افتاد. در هر دسامبر هم زمین و خورشید با مرکز کهکشان راه شیری هم تراز می‌شوند، اما این یک رخداد سالانه است که هی تبعاتی هم ندارد.

سوال) آیا اصلا سیاره‌ یا کره کوتوله قهوه‌ای رنگ به نام «نیبیرو»، «کره ایکس» و یا «اریس» وجود دارد که در حال نزدیک شدن به زمین باشد و سیاره ما را در معرض تخریب گسترده قرار دهد؟

ناسا) نیبیرو یا داستان‌های دیگری که در مورد سیارات نزدیک‌شونده به زمین مطرح می‌شود، همگی شوخی‌های اینترنتی هستند. این ادعاها هیچ ریشه‌ای در واقعیت ندارند. اگر واقعا نیبیرو یا سیاره ایکسی وجود داشت که در حال حرکت به سمت زمین بود و قرار بود در سال 2012 به زمین برخورد کند، اخترشناسان حداقل از ده سال قبل آن را شناسایی و ردیابی می‌کردند و این سیاره باید اکنون با چشم غیرمسلح قابل رویت می‌شد. واضح است که چنین چیزی وجود ندارد. البته «اریس» واقعی است، اما آن هم سیاره‌ای کوتوله شبیه به «پلوتون» است که همواره در بیرون از منظومه شمسی باقی می‌ماند. نزدیک‌ترین فاصله‌ای که این سیاره می‌تواند با زمین داشته باشد، 4 میلیارد مایل است.

سوال) آیا در سال 2012 زمین مورد اصابت یک شهاب سنگ قرار می‌گیرد؟

ناسا) زمین همواره در معرض تأثیرات ستاره‌های دنباله‌دار و شهاب‌سنگ‌ها قرار دارد، اما اصابت‌های بزرگ بسیار نادر است. آخرین برخود بزرگ یک شهاب‌سنگ با زمین به 65 میلیون سال قبل بازمی‌گردد که موجب انقراض دایناسورها شد. امروزه اخترشناسان ناسا بررسی‌های موسوم به «بررسی ایمنی فضایی» انجام می‌دهند تا اجرام بزرگ نزدیک به زمین را مدت‌ها پیش از برخورد شناسایی کنند. ما پیش از این مشخص کرده‌این که هیچ شهاب سنگ بزرگی مانند آنچه که دایناسورها را منقرض کرد، زمین را تهدید نمی‌کند.

سوال) موضع دانشمندان در قبال ادعای به پایان رسیدن دنیا در سال 2012 چیست؟

ناسا) ریشه علمی ادعای بروز فاجعه و تغییرات شدید در سال 2012 کجاست؟ مدارک آن کجاست؟ هیچ مدرکی وجود ندارد و همه این‌ها تخیلاتی هستند که در کتاب‌ها، فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های مستند و یا حتی در اینترنت ساخته شده‌اند، ما نمی‌توانیم این حقیقت را تغییر دهیم. هیچ مدرک معتبری که ادعای رخ دادن پدیده‌های غیرعادی در دسامبر 2012 را تائید کند، وجود ندارد.


نوشته شده در پنج شنبه 91/9/30ساعت 2:57 عصر توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

فارس گزارش می دهد

همه اختراعات آخرالزمانی/ ایران هراسی به بهانه 21دسامبر/ دنیا کی تمام می شود؟

خبرگزاری فارس: با وجود اینکه فقط یک روز تا 21 دسامبر مانده است، هنوز عده بسیاری تصور می کنند فردا جهان به پایان می رسد، برای همین در اقصی نقاط جهان، از روسیه و فرانسه گرفته تا چین و مکزیک، دست به اقدامات و اختراعات عجیبی زده اند.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، هم زمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2012 بازار داغ شایعات درباره پایان دنیا داغ تر شده است، عده ای با استناد به تقویم قوم «مایا» در آمریکای مرکزی، روز 21 دسامبر 2012 (اول دی ماه 1391) را آخرین روز دنیا می دانند. در گوشه و کنار جهان برخی خرافه پرستان سراسیمه منتظر پایان دنیا هستند، عده ای به پناهنگا ه های  امن نظیر پناهگاه استالین پناه بردند، تعدادی نیز از این آشفته بازار سوء استفاده کرده و با ساخت جان پناه و فروش یا اجازه آن، سود سرشاری را نصیب خود کرده اند. در این بازار داغ شایعات، حق با چه کسی است؟ در ادامه گزارش، سعی شده به این سؤال پاسخ داده شود. در ابتدا به طرح این موضوع می پردازیم که مایاها چه اقوامی بودند، چرا تقویم آن ها کانون توجه برخی افراد شده است، آیا ادعاهای آن ها جنبه علمی دارد و آیا می توان زمان قیامت را تعیین کرد!

* مایا در کجا و از چه زمانی به وجود آمد
«مایا» نام گروهی از اقوام سرخ پوست در جنوب مکزیک و شمال آمریکای مرکزی و نام تمدنی قدیمی در همین منطقه است، مایاها که از مشهورترین قبایل سرخپوست بودند، معمولاً شهرهایشان را در دل جنگل های بارانی می ساختند، حوزه زندگی و فعالیت مایاها حدود جنوبی کشور مکزیک و نیز سرتاسر گواتمالا و السالوادور را شامل می شد.
*مشهورترین تقویم مایاها
مایاها 17 تقویم متکی بر نظام کیهانی داشتند، بعضی از تقویم های آنان به دوران بسیار دور مثلاً به 10 میلیون سال پیش باز می گردد، فهمیدن بعضی از این تقویم ها آن قدر سخت است که برای محاسبه روز و سال آن باید از منجم ها، زمین شناسان و ریاضیدان ها کمک گرفت.
از میان تقویم های مایاها، سه تقویم «هاب»، «تزوکلین» و «شمارش طویل» بسیار مشهور است، محققان تاریخ تأکید دارند که مایاها -که تمدن آن ها بین سال های 300 تا 900 پیش از میلاد به اوج شکوفایی رسید- به حوادث آینده علاقه بسیاری داشتند به طوری که حتی در بناهای تاریخی آنان پیشگویی هایی دیده می شود که به بعد از تاریخ 21 دسامبر 2012 مربوط است.
از نکات جالب توجه این است که به عقیده بسیاری از محققانی که درباره این قوم کهن مطالعه کرده اند، اگرچه آنان پیشگویی های زیادی دارند، اما هیچ یک از پیشگویی ها مایاها به پایان زمین مرتبط نمی شود.

«آلفردو باریرا» یکی از باستان شناسان مکزیکی در گفت وگو با خبرنگار دیلی میل اعلام کرد که پیشگویی مایاها درباره حوادث طبیعی مانند وقوع امراض و خشکسالی بوده است نه اینکه بتوانند پایان زمین را پیشگویی کنند.
برای بررسی علمی تقویم مایاها درباره 21 دسامبر 2012 گروهی از انسان شناسان و بسیاری از محققان در سپتامبر 2012 در شهر «مریدا» در جنوب مکزیکوسیتی دور هم جمع شدند و درباره مفهوم تقویم شمارش طویل مایاها که از 394 دوره سالانه تشکیل شده است، گفت وگو کردند تا به مردم جهان ثابت کنند که 21 دسامبر 2012 آخر دنیا نیست.
جالب توجه این است که تقویم مایاها در دسامبر سال 2012 به اتمام نمی رسد، بلکه این تقویم مانند بسیاری از تقویم هایی که در خانه های ما وجود دارد به پایان می رسد، اما دوباره در یک تقویم دیگر شمارش سال دیگر آغاز می شود.

*بررسی برخی شایعات مرتبط با 21 دسامبر
یکی از موضوعاتی که در رابطه با حوادث 21 دسامبر 2012 مطرح می شود، این است که شهاب سنگی به کره زمین برخورد می کند، در پاسخ باید گفت که همیشه شهاب سنگ ها و ستاره های دنباله دار بسیاری به زمین برخورد کرده اند، اما برخورد یک شهاب سنگ بسیار بزرگ با زمین دور از ذهن است. آخرین شهاب سنگی که به زمین برخورد کرد 65 میلیون سال پیش بود که باعث انقراض دایناسورها شد.
همچنین مرکز ناسا و منجمان درباره ادعای برخورد یک سیاره یا ستاره دنباله دار می گویند: اگر جرمی به آن بزرگی باشد که بتواند زمین را نابود باید حداقل از 10 سال پیش قابل رصد بود و اگر قرار باشد در چند روز آینده به زمین برخورد کند، هم اکنون باید در آسمان با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشد، در صورتی که چنین سیاره یا ستاره ای وجود ندارد.

*بازار داغ شایع روز آخر دنیا/ بسته روز پایانی
برنامه‎هایی با شعارها و عبارت‎های خاص نظیر «بسته روز پایان جهان» یا «بسته خدای همه زمان‎ها» در برخی از کشورهای جهان ارایه می شود، به عنوان مثال هتل «ورمونت» مکزیک، ارایه درمان‎های آب گرم و گیاهان شفا‎بخش طی آیین‎های خاص مایایی، ارایه منوهای خاص از مواد ویژه محلی و آیینی همانند درخت یوکای آمریکایی در کنار مراسم موسیقی محلی و آیینی و ارایه سخنرانی و مانند آن را در دستور کار خود قرار داده است.
یا هتل «کویکس مالا» در مکزیک از 15 تا 22 دسامبر بسته آخر زمانی خود را با هدف ایجاد آرامش در مبارزه با استرس ناشی از آخر زمان به ارائه بسته‎ای به نام «جایی برای استراحت روح» ارائه کرده است، این بسته شامل اقامت یک هفته‎ای در محوطه‎ای سرسبز و آرام و زیبا، همراه با کلاس‎های یوگا، تمرکز، مراقبه، منوی نوشیدنی و مواد غذایی آرام بخش است.
برنامه‎های مشابهی نیز در هتل‎های آمریکای شمالی از جمله در هتل «کورتیس» واقع در دنور و هتل بوتیک «کیتینگ» واقع در «سن دیگو» و هتل «پالومار» در فیلادلفیا  اجرا می شود.

*بسته نجات در روسیه به چه قیمتی به فروش می رسد
با این وجود در روسیه، بسته نجات 21 دسامبری با قیمت 28 دلار به فروش می رسد، این بسته حاوی کمک های اولیه شامل داروی کامل ناراحتی قلبی، صابون، شمع، کبریت، یک قوطی کنسرو، یک پاکت گندم، دفترچه یادداشت و مداد، یک بطری آب و یک طناب است.
* ساخت کشتی برای در امان ماندن از حادثه خیالی 21 دسامبر!
«لوژنگهای» اهل ارومکی چین یکی از افرادی است که شایعه آخرین روز دنیا را باور کرده است، او برای نجات از پایان دنیا، وسیله ای عجیب را ساخته است، به طوری که همه اندوخته زندگی اش را صرف ساخت کشتی کرده است که بتواند او را از طوفان حفظ کند، او تا کنون 160 هزار و 500 دلار برای ساخت کشتی هزینه کرده است.
کشتی لوژنگهای 21 متر و 2 سانتی متر ارتفاع و 5.15 متر عرض دارد، این کشتی عجیب گنجایش 140 تن آب آشامیدنی دارد، نکته جالب توجه این است که وی هنوز نتوانسته است ساخت کشتی خود را با نزدیک شدن 21 دسامبر به پایان برساند.

*فرانسوی ها به کجا پناه برده اند؟
«بوگاراچ» نام دهکده ای در فرانسه است که اهالی آن معتقد هستند، امن ترین نقطه جهان است، فرانسوی ها که به خرافی ترین انسان های روی زمین مشهور هستند، با نزدیک شدن 21 دسامبر به این روستا سفر کرده اند، چرا که اعتقاد دارند محل رفت و آمد بیگانگان فضایی است، روستایی که تنها 200 نفر جمعیت دارد، اکنون پذیرای ده ها هزار میهمان است.
*مخترع چینی چگونه از حوادث آخر دنیا رهایی می یابد؟
«یانگ زونگفو» یک مخترع چینی با ساخت وسیله ای کروی شکل ادعا می کند که اگر پایان دنیا فرا برسد، اختراعش می تواند در برابر توفان سهمگین سالم بماند و او را نجات دهد.
یانگ زونگفو که نام اختراعش را آتلانتیس گذاشته، از 2 سال پیش ساخت آن را آغاز کرد، وی تاکنون 21 سفارش ساخت نمونه های مشابه آتلانتیس را گرفته است.

*چرا تقویم مایاها مهم شده است
حجت الاسلام محمد شهبازیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت و کارشناس مهدویت و غرب، با اشاره به اینکه از قوم مایاها به عنوان قبایل هوشمند شناخته شده اند، می گوید: تقویم مایاها جزو بلندترین تقویم سال نگاری است که در بین مردم و ادیان از آن نام برده شده است، بنابراین بهترین سوژه ای است که از سوی شایع پردازان روی آن مانور داده می شود، چرا که هیچ تقویم طولانی در فضای سال نگاری و روز نگاری مانند تقویم مایاها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه برخی از شبکه های اطلاع رسانی گفته اند که مایاها ارتباطی با اقوام آسمانی و موجودات آسمانی دارند، می افزاید: این مسئله به هیچ عنوان اثبات نشده است، مایاها انسان های تیزهوشی بودند که با استفاده از ریاضیات و نجوم توانسته بودند، توسط حرکت اجرام آسمانی، نوع حرکت ستارگان، نوع گردش زمین به دور خورشید و چرخش ماه دور زمین سالنامه ای را تدوین کنند.
حجت الاسلام شهبازیان با تأکید بر اینکه در هیچ کدام از ادیان ابراهیمی چیزی به نام پایان دنیا در روز 21 دسامبر سال 2012 اعلام نشده است و هیچ شاهدی در متون دینی برای اعلام تاریخی برای پایان دنیا وجود ندارد، بیان می کند: در مسیحیت در عهد جدید کتاب اعمال رسولان از «پلوس» نقل شده است که مسیح ظهور خواهد کرد، اما هیچ کس حق وقت گذاری برای آن را ندارد، حتی در مکتب هندو ها اصل چهارمی به نام «کالیوگا» (ظلمت) دارند که معتقدند دنیا از 3 هزار سال پیش وارد عصر ظلمت شده و دوران ظلمت 432 هزار سال طول می کشد، پس با این اعتقاد بیش از 400 هزار سال از عمر دنیا باقی مانده است.

*خط کش ادیان ابراهیمی برای شایعه های آخرالزمان
وی با بیان اینکه ادیان الهی یک خط کش  و معیاری را برای تعیین روز قیامت ارائه کرده است، می گوید: طبق نظر ادیان ابراهیمی هر فردی که برای قیامت وقت مشخص کند، دروغگوست، مثلاً اینکه هر کسی بگوید امام زمان (عج) در فلان روز ظهور می کند،  دروغ می گوید، پس دیگر نیازی نیست که اندیشمندان و الهی دانان در برابر هر شایعه ای هر روز موضع بگیرند.
این کارشناس مهدویت با غرب با تأکید بر اینکه هیچ ادله ای متقن بر دست داشتن لابی صهیونیسم جهانی در شایعه آخر دنیا وجود ندارد، ابراز می دارد: ولی به طور قطع می توان گفت که غرب از این شایعه نهایت سوء استفاده را کرده است، به طوری که نظام آمریکا گفته است: ای مردم! شنیده اید که 21 دسامبر قرار است دنیا به پایان برسد؟ معنی پایان دنیا ممکن است این باشد که جمهوری اسلامی ایران می خواهد با بمب اتمی به دنیا حمله کند!!!

*مستندی که سوءاستفاده آمریکا از شایعه دسامبر 2012 را رسوا می سازد
وی ادامه می دهد: به گونه ای که رسانه های آمریکایی از این موضوع در راستای تفکر خودشان به ویژه برای اسلام هراسی استفاده کردند که شواهد روشن و صریح تولید مستند «ایرانیوم» است که این تلفیقی است از کلمه ایران و اورانیوم، یعنی خطر جنگ هسته ای به وسیله ایران که در این مستند به آن پرداخته شده است! در این مستند جهاد، شهادت طلبی و جالب تر از همه روحیه موعود باوری را به چالش کشیده است.
* اقدام معنادار شبکه تلویزیونی آمریکا
حجت اسلام شهبازیان با اشاره به اقدام معنادار شبکه History TV channel در القای ایران هراسی مرتبط با شایعه های سال 2012، اظهار می دارد: در شبکه تلویزیونی تاریخ آمریکا در برنامه ای به پیش گویی های نوستر آداموس در سال 2012 اشاره می کند و می گوید: قرار است طبق پیش گویی آداموس و مایاها یک آشوب جدی در جهان به وجود آید، بعد مثال می زند که «ناپلئون بناپارت» و «هیتلر» جنگ جهانی ایجاد کردند، آن ها آدم های بدی بودند که دست به کشتار انسان ها دست زدند، آیا ممکن است فرد دیگری در سال 2012 جنگی ایجاد کند؟! همزمان با این سؤالی که مطرح می شود، در پس زمینه تلویزیون، تصویر رییس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد را قرار می دهد!

* پایان جهان توجیه علمی و مذهبی ندارد
حجت الاسلام جعفر انواری عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به مسئله شایعات اخیر مبنی بر پایان یافتن عمر کره زمین اشاره می کند و می گوید: این مسئله هیچ گونه توجیه علمی و مذهبی نداشته و شایعه ای پوچ و بی معناست.
* هجمه اعتقادات شیعی با معرفی منجی ساختگی
سید کاظم موسوی مدیر مسئول نشریه شفافیت با بیان اینکه هدف از القای آخرین روز دنیا، این است که امید از اذهان جامعه بشری پاک شود، به خبرگزاری فارس می گوید: جریان صهیونیسم جهانی به دنبال این است که اذهان جامعه بشری را نسبت به جنایت هایی که در جهان سلام رخ می دهد، منحرف سازد، همچنین نگاه هستی شناختی مردم جهان را از اعتقاد به وجود خداوند پاک سازد.
وی با تأکید بر اینکه غرب به دنبال آن است که خدا را از زندگی مردم مشرق زمین خارج سازد، می افزاید: آن ها سعی می کنند با ایجاد این شایعه ها، سناریوی «منجی دست ساز» را کلید بزنند تا با معرفی منجی ساختگی، تفکرات منجی گرایانه تشیع را به چالش بکشند.
موسوی با اشاره به ساخت فیلم «2012» در سال 2009 بیان می کند: این فیلم به خوبی از اهداف صهیونیسم جهانی درباره حوادث مرتبط با سال 2012 پرده بر می دارد.

* چه کسی از زمان قیامتبا خبر است؟!
با اینکه باطل بودن شایعه 21 دسامبر 2012 مشخص است، اما آیا تا کنون از خود پرسیده ایم «چرا زمان قیامت نامعلوم بودن است؟» شاید یکی از دلایل این امر، اثر تربیتی آن است، زیرا اگر زمان قیامت مشخص باشد، فراموشی و غفلت همگان را فرا می‏گیرد و اگر نزدیک باشد، پرهیز از بدی ها به شکل اضطرار و دور از آزادی و اختیار انجام می شود.

* قرآن کریم به شایعات روز آخر  دنیا چگونه پاسخ می دهد قرآن کریم این مصحف آسمانی با خط بطلان بر همه شایعه های بشری درباره زمان وقوع قیامت و آخریم روز دنیا، چنین می فرماید: «یَسْأَلُکَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللَّهِ وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیبا» (احزاب، آیه 63)، مردم از تو درباره رستاخیز می پرسند، بگو «علم آن فقط نزد خداست» و چه می دانی؟ شاید رستاخیز نزدیک باشد


نوشته شده در پنج شنبه 91/9/30ساعت 2:40 عصر توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

 سلام به همگی خوبید؟؟؟؟؟؟؟؟؟میخواستم بپرسم راسته که میگن جمعه دنیا بهم میریزه آخر الزمان میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا نظراتونو بگید.   


نوشته شده در چهارشنبه 91/9/29ساعت 12:18 عصر توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

خالی تر از سکوتم ، از نا سروده سرشار

حالا چه مانده از من ؟... یک مشت شعر بیمار

انبوهی از ترانه ، با یاد صبح روشن

اما... امید باطل... شب دائمی ست انگار

با تار و پود این شب باید غزل ببافم

وقتی که شکل خورشید ، نقشی ست روی دیوار

دیگر مجال گریه از درد عاشقی نیست

بار ترانه ها را از دوش عشق بردار

بوی لجن گرفته انبوه خاطراتم

دیروز: رنگ وحشت ، فردا: دوباره تکرار

وقتی به جرم پرواز باید قفس نشین شد

پرواز را پرنده ! دیگر به ذهن مسپار

شاید از ابتدا هم تقدیر من سفر بود

کوچی بدون مقصد از سرزمین پندار

از پوچ پوچ رویا ، تا پیچ پیچ کابوس

از شوق زنده بودن... تا خنده ای سرِ دار

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 91/9/22ساعت 11:12 صبح توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

ســـوم 
هفتــــم 
چهلـــم 
ســـــال . . .
چنـــد ســــال دیگــــر

بایــــد عــــزادار نبـــودن هایـــــت باشــــــم . . .؟


نوشته شده در چهارشنبه 91/9/22ساعت 11:9 صبح توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

هر شب
وقتی که آخرین عابر هم
از کوچه پس کوچه های شهر
به خانه می خزد
و آخرین چراغ هم خاموش می شود
یاد تو
زیر پوست تنم
جوانه می زند
و خاطرت مرا
سر سبز می کند
چنان بی تاب می شوم
که دلم
برای لحظه ای دیدار
بی صبر و بی قرار
گوش کن
تیک تاک ساعت
آمدن و رفتن ثانیه ها را خبر می دهد
چه بی درنگ می ایند
و چه پر شتاب می روند
می ایند
تا آهسته آهسته مرا از تو دور تر سازند
و می روند
تا ذره ذره
گرمی این آتش افتاده به جانم را
با خود ببرند
چه خیال باطلی
چه سعی بیهوده ای
از این همه کوشش بی حاصل
چرا خسته نمی شوند؟
یادت همیشه سبز

 


نوشته شده در چهارشنبه 91/9/22ساعت 11:4 صبح توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

از کنار نیمکت خاطره ها میگذرم
سکوت می نوازد
و درخت شاهد باران عشقم
با ترانه باد می خواند
دستم گم کرده راهش را
بی جهت در جیبم می خزد

پاهایم سنگین اند
بار غمی به دوش دارم
با هر گامم
زیر پاهایم صدای خش خش رنج پاییز را میشنوم
و اشک هایم را پشت سر می گذارم

در بدنم جریان دارد حضورش
اما با چشمم چیزی جز فاصله نیست
با خودم می گویم
به کجا می روم
آن چه اینجا می جویم چیست؟
در فکر هستم
من و او اینجا و ناگهان
با هق هقم دیگر نواختنی نیست

هوا سرد است تنها میگریم
به یاد شبی که با او خندیدم
آه من در کنار او و حضورش
عاشقانه زیر باران رقصیدم
و عطر نابش را بوییدم
خندیدم...
از غم چشمهایش رنجیدم...
همه را پوستم گواه می دهد...

عاشقانه،بی ترس،بی لرز
زیر بوسه های آسمان
دست هایم را گرفت
محو گرمای وجودش بودم که
در دلم عشقی جاویدان را نوشت

جلوی این نیمکت
به درخت شاهد چشم می دوزم
تنهایم  اما امروز...
تکرار میکنم بودنش را
و از نبودنش این جا تنها می سوزم

باد سردی می وزد
دست هایم گم می شوند در جیبم
تنها به تنهایش و تنهاییم می اندیشم
چشم های خیسم را می بندم

 


نوشته شده در چهارشنبه 91/9/22ساعت 11:2 صبح توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

من به تو خیره شدم
من به تو مات دوختم
من که از نگاهت در میان تنهاییم سوختم
از تپش تنهایی سکوتم بر تو خیره شدم
آن زمان که تو را از بر خواندم
در ذهنت تیره شدم
به شکل خاکستری شعرهایم در نگاهت کیش شدم
در نفسهایت گم شدم
من که در هر ثانیه با تو ثبت شدم
کنون در بادم
مثل شعله ای در باد بی یادم
من تو را از بر می خوانم
و در شعرم تو را یاس می نامم
در نگاهت ردپایی از عشق درک کردم
در گرمای آغوشت لذت یکی شدن را لمس کردم
در حضور دردم حضورت را حس کردم
همین لحظه بود که حرف دلم را از تو سرشار کردم
در لبخند تو امید به زندگی طلوع کرد
همانند آفتابی در تاریکی و بغض سرد
چه کودکانه دستانت را فشردم
و چه زود باورم را به تو سپردم
چه پیمان قشنگی است وقتی دل ها اصل اند نه فکر منطق بشری
من گویا در رویاها هستم
اما بگذار که عمرم اینگونه شود سپری
افسوس زمان در گذر است
لحظه ای رسیده است
از نوع حقیقت تلخ بیداری
از نوع جدایی اجباری
از نوع حسرت ها
فرصتی ازفاصله ها
زمانی به شکل خاطره ها
به دیروز خیره می شوی
تکرارش می کنی
این تکرار ترس از فرداهاست
ترس از خاطره هاست
این فاصله قدرت شکستن عهد ما را ندارد
حال بگو به آسمان و ستارگان
بگو به فال گیر تا می تواند در فال ما جدایی بکارد
بگو تا می تواند بین ما فاصله ببارد
اما این دوری طاقت شکستن عهد ما را ندارد
دیروز را از بر کن
امروز را لمسم کن
که فردایی اگر ببینم در کنار توست
که فرداها همه در یاد و نگاه توست

 


نوشته شده در چهارشنبه 91/9/22ساعت 10:58 صبح توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

دوست داشتن یعنی اینکه باورش داشته باشی .

دوست داشتن یعنی اینکه میدونی به یادت نیست و حتی آدم حسابت نمی کنه ولی

با تموم وجود باورش داشته باشی و از ته قلبت براش آرزو کنی که همیشه سالم باشه .

دوست داشتن یعنی اینکه میدونی دلت پیشش گیره ولی خب روت نشه بری

و بهش بگی دوستت دارم .

دوست داشتن یعنی تموم خطر ها و بلا ها رو به جون بخری ولی حاضر باشی

فقط یه دقیقه جواب سلامت رو بده و حال رو بپرسه ...

دوست داشتن یعنی اینکه با تموم وجودت قبولش کنی....

دوست داشتن یعنی اینکه امید داشته باشی که یه روزی بهش میرسی ..

حتی اگه اون روز توی قصه ها و افسانه ها باشه....

دوست داشتن یعنی اون لحظه هایی که روبه روش نشستی و داری نگاش می کنی

و یواشکی اشک میریزی تا اون متوجه نشه ولی می بینی اون اصلا حواسش بهت نیست

و داره کار خودش رو می کنه ...

دوست داشتن یعنی اینکه هر لحظه از خدا بخوای اونو بهت بده....

دوست داشتن یعنی وقتی اونو میبینی دست و پات سست بشه وقلبت تند تند بزنه نتونی بگی سلام ....

دوست داشتن یعنی جلوت با یه پسر (دختر)دیگه بگه وبخنده وتو فقط نگاش کنی و.....


نوشته شده در پنج شنبه 91/9/16ساعت 9:24 صبح توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

دلم برایت خیلی تنگ است

شاهدم نیز گوشی تلفنی است که بارها و بارها در دست گرفته ام

 

و تک تک شمارههایت را با تمانینه بر رو ی صفحه لمس نموده ام

 

اما همیشه شماره آخر را نتوانستمبگیرم

نمیدانم چرا؟!

 

مثل همیشه دلتنگ و بی قرارت هستم

مثل همیشه مشتاق و عاشقت هستم

نمیدانم کجائی؟!

چه میکنی؟!

 

اما میدانم که چه باشی یا نباشی همیشه عاشقت می مانم

از من دوری اما هیچ گاه یادت نگذاشت تا دوریت برایم پایدار باشد

شاید ندانی هر شب این رویای توست که مرا به خواب دعوت می کند


نوشته شده در پنج شنبه 91/9/16ساعت 9:19 صبح توسط فرشته امید نظرات ( ) | |

   1   2      >

قالب وبلاگ : قالب وبلاگ



کوچه قشقایی - آژانس مسافرتی - فال انبیاء | تازیانه - اخبار روز - آگهی رایگان - مطالب جدید - گویا آی تی - تک تمپ - اخبار روز - گرافیک - وبلاگ